Landet är sverige och det är 3 ggr så stort som England!!!

Guif vann stort i lördags! Helt underbart! Vilka lirare. Brorsan kommer ju bli stans kändis, eller förresten, han är ju redan det. Skoj. Undrar om han har paparazzi utanför lägenheten...

I lördags åkte jag tillbaka själv till IKEA för att köpa en hatthylla som var på rea. Jag käkade även lite köttbullar till lunch.
Bredvid mig i restaurangen satt en dam med hennes dotter på 4-5 år. Det hänger stora bilder på väggarna från sverige. En bild är av en hundsläde med draghundar. Jättefint med fjäll i bakgrunden.
Flickan: (på engelska) "varför har de hundspann?"
Mamman: "De har inga bilar, så de tar sig fram med hjälp av hundarna"
Flickan: "Varför har de inga bilar?"
Mamman: "Därför att landet är så litet så de behöver inga bilar"
Flickan: "Jaha, är det kallt?"
Mamman: "Ja, jättekallt"
Flickan: "Jag skulle vilja åka hundspann"
Mamman: "Ja, en dag kanske vi kan åka dit till Norge"

Jag hoppas att flickan växer upp lite mer intelligent och lärd än sin mor...

Lewis hade jätteskoj hos farmor och farfar igår. Vi var alla bjudna på middag. Claudette och Rhiana hade kommit ner från Birmingham och Lesa med familj var också där.
Barnen tyckte det var roligare att leka med Lewis nu för att han pratar lite grann. Han älskade att vara med dom stora barnen.

Kommentarer
Postat av: Charlotte H

Vilken lärd mor den lilla flickan hade. Jag fick mig i alla fall ett gott skratt!



Angående Richards kändisskap i Eskilstuna: han får rabatt när han handlar i diverse butiker, folk kommer fram när vi är ute och söndagspromenerar och kommenterar matcherna och det ropas grattis hit och dit när vi går på stan. Man skulle nog kunna säga att han blivit lite av en lokalkändis :)



Är nästa Sverigeresa i anslutning till din och Lewis utlandssemester? (Minns jag rätt?)



Kram!

2009-04-07 @ 15:55:09
URL: http://charlottehedlund.wordpress.com
Postat av: Mormorn

Hälsa Rickard från oss,vi följer varje match med spänning han är ju kanon.Jag blir galen om jag inte får träffa lilla barnbarnet snart.Love you

2009-04-07 @ 19:22:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0