2års check-up...

Kärringen hade sagt att Lewis var överviktig!!! Va i hela fridens namn?
Ja, han är stor. Det håller jag med om. Han är INTE tjock. Han är ju för sjutton bara 2 år! Han är lång som en 4åring, men inte lika aktiv som en fyraåring, så det är klart att han inte passar in i hennes "normala kurva"!

Ok, så hon hade inte sagt att han var tjock. Hon sa till Brian att han var överviktig enligt "kurvan". Skitsnack.
Lewis blev nog lika sur som jag, för han vägrade att lägga pussel, prata eller göra som hon sa.
Ha!
Vem bryr sig? Jag vet att han är den bäste, smartaste och goaste tvååring i världen. Och jag vet att han inte äter en massa skit. Han älskar frukt och grönsaker. Hatar såser. Visst, han gillar chips, pommes frites och godis men det får han ju bara ibland.

Brian tog honom alltså till kontrollen i morse. Sedan lämnade han honom på dagis, och Lewis hade börjat gnälla redan då han såg dagis. Sedan hade han ställt sig framför Brians ben och försökt stoppa honom från att gå in i grinden. Sedan gallskrek han när Brian skulle gå.
Brian ringde mig på jobbet och sa att nu vet han hur det känns.

Efter att Brian hade gått så hade det gått bra på dagis. Han var ute när jag hämtade honom. Satt på en cykel och snackade med en annan kille. Katie sa att han pratat mer idag än han gjort förut, och han hade skrikit "Come on" "Let's go" till de andra barnen när de skulle ut. Haha, riktig liten boss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0