Vattkoppor!

Igår när jag skulle hämta Lewis på dagis så sa de att han förmodligen har vattkoppor, för han hade två små blåsor. En på överläppen och en på fingret.
Mycket riktigt. I morse hade han fler små blåsor, och jag fick ta med honom till läkaren. Vi fick recept på en kräm som man kan smeta på och en allergimedicin. Båda för att lindra kliandet.
Jag fick hämta ut dom på apoteket, och skjutsade sedan Lewis till farmor och farfar innan jag stack till jobbet.
Ikväll har han blåsorna lite överallt men bara typ 10 stycken. Jag tror det blir värre...

I morgon ska jag vara hemma med honom. Nästa vecka har vi röd dag på måndag, sen tar farmor hand om honom igen tills han är bra nog att gå till dagis.
Så i morgon ska jag vara hemma med min prinskorv igen! Det ska bli underbart. Vi ska bara sova tills han vaknar, gosa i sängen som vi gjorde innan jag började jobba. Sedan ska vi leka hela dagen. Leka vad Lewis vill leka.
På sistone har jag blivit så trött på vårt grälande, skrikande, och tjat. Lewis är ju som sagt i trotsåldern. Men i morgon har vi inga tider att passa, han är sjuk så jag tänker inte hetsa upp mig om han inte äter sin lunch. Vi ska ha mysigt!

Just nu sitter Lewis och Brian och tittar på Top Gear. De älskar detta bilmagasin och kan titta på samma avsnitt hur många gånger som helst. Jag ska ta och kika lite på Facebook, dricka ett glas rödvin och kanske läsa lite. Idag är min fredag. Myspys

På återseende

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0