Snö

Igår fick vi första snön för den här vintern. Det snöade och snöade, men stannade inte på backen. Lewis och de andra barnen på dagis hade haft jätteskoj och tyckte att snön var väldigt spännande. Tur att jag satte på honom hans vinteroverall från i fjol. Konstigt att den passade.

Idag har de julfest på dagis. De ska få ha lekar och dansa. Hoppas att han har skoj, min lille snutt. Han var inte glad i morse när jag skulle lämna honom. Han ville inte kliva ur bilen, så jag fick lyfta honom. Han trotsade sedan och vi var ute i kylan i ca 10 minuter utanför dagis innan jag lyckades släpa in honom. Jag stannade medan han åt frukost och sedan var han på bättre humör.

Det ska bli så skönt med jullov!

Jag håller tummarna att snön ligger kvar hemma i sverige tills vi kommer den 27:e.

Snow Pictures, Images and Photos


Kommentarer
Postat av: Mamma/Mormor





Sista dagen före jul-lovet då,passa

på och njut av ledigheten och lillputte

(kärt barn har många namn)Kylan ska hålla i sig,så vi hoppas snön blir kvar.Idag är det minus 13,lite väl frostigt!

2009-12-18 @ 08:57:48
Postat av: Kajsa

MINUS 13??? WOW! Här var det 0gradigt i morse och det kändes kallt. Hoppas dagisfröknarna minns att ta på LewisPewis hans vantar!

2009-12-18 @ 11:22:43
URL: http://redman.blogg.se/
Postat av: Mamma/Mormor

Vilket fint julkort på Lewis,detta vackra barn som är det bästa mormor har.Puss...

2009-12-20 @ 19:27:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0