Bye Bye Fluga

Jag cyklade INTE idag för mina ben kändes väldigt tunga och axlarna värkte efter gårdagens cykelpass. Däremot gick jag mycket idag.
Brian lämnade Lewis i morse. Han var glad och trivs så bra och uppför sig så bra hemma hos Eunice och Shirley.

Jag fixade 23 intervjuer innan jag slutade kl 15, så det var jag nöjd med. Denna vecka måste jag göra 60 intervjuer för att komma ikapp, så imorgon ska jag in kl 8 igen och jag hoppas jag blir klar på torsdag. Jag vill vara ledig på fredag.
Min handledare, Alex, frågade om jag ville ha mer jobb (3månader med möjlighet till förlängning). Ett liknande jobb - också för DHL - lika bra betalt - men på engelska. Jag tvekade först för det är ju så hemskt tråkigt! Dessutom kan jag ju inte ta någon semester.
Jag sa att jag skulle tänka på saken. Jag pratade med Eunice när jag hämtade Lewis, och för henne går det så bra så. Hon måste då ha Lewis 2 långa dagar eller 3 dagar i veckan istället för de tidigare 2 kortare dagarna.
Jag får slå till och acceptera detta erbjudande. Jag behöver pengarna och det blir ju trots allt MER pengar på 2 dagar än jag tjänade heltid på gamla jobbet.

Lewis pratade med mormor i telefon ikväll och log så nöjt. Sedan lekte vi med tåget (SURPRISE). Han hittade en mal som flög runt i hans rum, och då blev han lite skraj och sa Oj flera gånger. Jag dödade krypet för jag hatar dom. Lewis visste förstås inte att han var död, så vi tog malen i min hand och kastade ut han genom fönstret. Jag sa hej då och Lewis sa "Bye Bye fluga"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0