Lewis vill inte sova

Igår vaknade Lewis kl 2 på natten/morgonen. Han hade somnat 17:30 på söndagen och var omöjlig att väcka, så vi hade väl räknat med att han skulle vakna tidigt. Inte riktigt tidigt. Han somnade igen strax före fem, och sedan gick väckarklockan igång 6:30. All min motivation att cykla in till jobbet försvann genast. Jag var astrött, det var mörkt och det vräkte ner regn därute. Det blev tåg för mig på måndag morgonen.

Lewis har lärt sig att säga close the door.  Jättegulligt. Han säger nya saker varje dag nu och jag kommer ju inte ens ihåg vad han kan och inte kan säga. Snart snackar han non-stop.

Lewis ville inte sova igår kväll. Han drack vällingen i spjälsängen och sen ställde han sig upp och pekade på tåget och sa "Tåg" flera gånger. När han märkte att denna taktik inte funkade så tog han sig där bak på blöjan och sa "bajs". Jag kollade, men inte hade han bajsat! Ner i sängen med honom igen. Då sa han "juice". Ungen har blivit för smart som ska ta till såna här knep för att slippa sova!
I morse cyklade jag ialla fall. Det var skitjobbigt och mina ben värkte. Mina lungar skrek STOPP, VAD GöR DU?!?!? Men jag fortsatte ändå. Jag gick upp för den branta backen i Stamford Hill. Jag har aldeles för dålig kondis för den.

Vi har laddat hem några Alfons åberg avsnitt. Lewis älskar dom! Han skrattar och pekar och lyssnar. Det är jätteskoj att se. Jag undrar om han lärde sig de här antisova-knepen från avsnittet som heter "Alfons vill inte sova" där Alfons hittar på allt för att slippa sova: att han måste borsta tänderna, han är törstig, han är rädd för lejonet i garderoben, han måste kissa osv. Hmmmm...

På återseende.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Hej! Ulrika från Etuna här. Hittade hit via en länk på Facebook, hehe. Bara lite nyfiken: Lär ni Lewis både svenska och engelska? Ha en fin dag :-)

2009-01-22 @ 14:02:04
URL: http://blogg.passagen.se/ustinaz

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0