Måndag igen och årets bästa nyhet - än så länge

Tidig morgon, vaknade 6:20 efter en natt av dålig sömn. Inte på grund av Lewis denna gång. Nej, han sov hela natten i sin spjälsäng (från 20:00 till jag väckte honom 8:10).
Han var fortfarande lite sömndrucken när vi kom till nana och grandad strax innan nio. Jag var sen, så jag lämnade bara över honom till Eunice, lite snabbt snack om frukost och välling, sedan körde jag hem. Värsta trafiken! Aaaargh

Kvart över nio var jag äntligen på cykeln mot jobbet. Jag hade inte insett hur blåsigt det var! Herregud. Jag cyklade i motvind med min dåliga kondition... Oj oj. Dessutom började det att regna.
Jag hade gett mig fan på att jag skulle cykla, så cykla gjorde jag. Det tog mig en timme!!! En timme!
Det är bara 11,3 km för sjutton. För 2,5 år sedan cyklade jag till 20 mil till jobbet på 45 minuter... Fast då var jag ju 30 kilo lättare förstås.
GODA NYHETER på jobbet - jag får jobba med DHL i 11 månader! Gud vilken lättnad att slippa söka jobb på ett tag och detta jobb är ju helt fantastiskt bra. Charlotte som jag jobbade med innan jul är tillbaka. Hon är skoj. Jag fick sluta redan 1 för det var något problem med systemet. Jag måste göra 60 intervjuer denna vecka, så jag känner lite press.
Det tog endast 45 minuter att cykla hem. Puh.

Lewis hade haft skoj hos nana och grandad. Eunice hade gjort Jamaikansk pumpsoppa med kyckling som jag fick med mig hem. Perfekt. Då slapp jag laga middag.

Nu ska jag stupa isäng. I morgon ska jag vara på jobbet kl. 8, så jag måste gå upp 5:30...

På återseende


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0