Dagen innan jobbet börjar igen

Lewis vaknade 3 i morse och var jättepigg. Det blev 2 sömnlösa timmar innan han äntligen somnade om, men sedan sov han ända tills halv tio i morse. Då ville han leka med tåget igen, så det gjorde jag.
Brian sov en timme till, sedan lekte han och Lewis med tåget medan jag gick ut med lite grejer i garaget. Kläder som Lewis växt ur och resväskorna som vi haft i sverige. Jag pumpade cykeln också, för meningen är ju att jag börjar cykla i morgon. Jag ska vara på jobbet 10, så jag har planerat att cykla härifrån 9. Det borde vara tillräckligt med tid även om jag cyklar väldigt långsamt. Jag är ju fruktansvärt otränad.

Det var en solig och blåsig dag med varmare temperatur än igår. Brian och Lewis gick ut med vagnen till Lloyds Park. De var borta i 2 timmar. Jag passade på att damma, dammsuga och sy lite. Brians byxor hade spruckit i sömmen.

När killarna kom hem gjorde jag lasagne. Den blev god, men Lewis ville inte ha! Va? Han som älskar lasagne!
Fast han blir alltid kinkig när han håller på att få tänder. Han har dreglat också idag och bajjat 3 ggr!!! Hoppas gaddarna kommer fram snart.

Jag läste på Josses blogg att Victor är sjuk. Hoppas det inte är allvarligt.

Jag tänkte skriva ner alla ord som Lewis använder nu, men jag tror jag missat några:
öra, öga, ögonbryn, mun, näsa, hår, ben, mat, juice, mer, där, mamma, pappa, nana, mormor, Lewis, Sune, Dean, Kurt, Kajsa, dansa, bada, springa, traktor, bil, pickup, lastbil, brandbil, buss, plane, hej, hej då, byebye, who's that, nej, borta, boll, tåg, barn, piano, ris, Po (från tellytubbies), snö

Lewis somnade jättefort med en flaska välling kl 20. Jag ska nog lägga mig nu så att jag orkar med imorgon. Det blir tufft att lämna honom en hel dag och jobba. Jag hade vant mig lite i höstas, men nu känns det tungt igen.

På återseende...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0