Inskolningsvecka Nr 2...

Stressad värre!
Fattades ju bara att Lewis skulle gå och bli sjuk. Igår hade han 40°C feber och var allmänt hängig och snuvig. Jag kunde inte ta honom till dagis, men ville inte heller säga att han är sjuk. Säger jag att han är sjuk så kanske de säger att han måste bli bra innan jag kan ta dit honom.
Han har ju bara denna vecka att skolas in, sedan börjar jag jobba!
I morse tog jag tempen och han hade 39.4.
Sick smiley Pictures, Images and Photos
Jag gav honom febernedsättande medicin och körde till dagis ändå. Själviskt? Ja förmodligen. Han har ju troligtvis fått förkylningen från dagis, så jag tror inte att de andra barnen får nåt de inte skulle fått annars.

Han var jätteledsen. Han blir ju ännu mera mammig när han är sjuk. Jag gick ut ur grinden med Lewis skrikande och gråtande. Hemskt hemskt hemskt.
Jag höll mig borta tills strax innan ett. Då hade han varit där i 2 1/2 timme och under lunchtiden vilket var planen. Han hade somnat och sovit 1 1/2 timme! Missat att äta. Jag gissar att han grät sig själv till sömns.

I morgon ska jag lämna honom kl 9 och komma tillbaka 1. Hoppas han mår bättre.

Två åker hem med flyget och en kommer tillbaka med samma flyg
Anna & Oskar åker hem i morgon. Jag kan inte skjutsa pg a inskolningen, men Brian erbjöd sig att skjutsa dem innan jobbet. Ikväll ska de bjuda oss på middag på Ferry Boat Inn. Ska bli helmysigt. Vi får förstås ställa in om Lewis är dålig.

Mamma kommer i morgon! Det ska bli så skoj att se henne igen och så roligt för Lewis! I all denna inskolningsstress har jag nästan glömt bort planerna inför lördagens födelsedag. Har ialla fall planerat tårtan jag ska baka och lite picknick mat till oss. Nu får vi bara hoppas att vädret blir strålande.


Smiley picnic Pictures, Images and Photos

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0