En update

Nu har jag vart dålig på att skriva. Fy skäms.
Den här veckan har jag försökt att spendera så mycket tid med Lewis som möjligt. Faktumet att han ska börja dagis och jag börja jobba heltid har fått mig att vilja ta vara på varje minut och bara ha roligt med honom.

På tisdagen var vädret superhett och soligt, så vi tog tåget till Gospel oak, gick till lekparken som har en sandlåda! Ibland kan man se kändisar här i Hampstead Heath. Det är lite finare område med dyra huspriser.
Vem vet. Kanske var det kändisars barn som var där med sina barnflickor?
Lewis älskar att leka i sanden. Engelska lekparker har nästan aldrig sandlådor.

Nära lekparken finns en barnpool. Dit gick vi förstås. Finns det nåt han älskar mer än sand, så är det just vatten. Det var lite krångligt att vara själv med honom, för man måste hålla koll på vagnen på gräsmattan samtidigt som man kollar en sprattlande, springade 22-månaders kille som har roligt i vattnet.
Han åkte under några gånger, men det brydde han sig inte om.
Tur att vi är två som håller koll i Turkiet. Både Brian och Eunice har förmanat mig att hålla koll på honom och inte låta något hända honom.

Igår flög vi till sverige igen. Lewis är ju veteran. Jag har tappat räkningen, men jag tror han han flygit hit 9 eller 10 gånger redan.
Det gick bra. Han lekte med nyligen inköpta bilar på flygplansbordet och ställde upp dom i vanlig ordning efter varandra som om de är i värsta Londontrafiken.

Susanne och pappa hämtade, och så fort som "Sune" fanns med i bild, så fanns inte jag längre. Så är det ju. Lite avkoppling för mig alltså. :)
Åkte till Bauhaus och kollade markiser och käkade glass innan vi åkte hem till Adam. Adam är på väg att bli man. Lewis var lite blyg för honom. Tänk så det kan förändras på ett år?
Det är stekhett här hemma. Lewis hade skoj i trädgården med Sune. Planterade om blommor, vattnade blommor och gräs, tvättade Adams gamla trehjuling och leksaker. Till och med morfars jeep fick en dusch.

Han höll igång till halv elva, sedan somnade han som en stock. Nu sover han än.

Snart ska morfar (Åke), jag och Lewis sticka och köpa en uppblåsbar bassäng. Sedan blir det väl bada för hela slanten! Ända tills 2 ialla fall, då vi tar tåget hem till Tottan och kollar in hennes nya lya.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0