Glad Midsommar

Jag sitter här med ett dilemma på Midsommarafton. Jag har ju en intervju inbokad idag kl 1530 i Islington som jag sett fram emot. Det var den som det var så många sökande till. 3 dagar i veckan tror jag det var. Sammanlagt 15 timmar i veckan ialla fall. De betalar bra timlön, men det är ju inte många timmar.
Så har jag ju faktiskt redan tackat ja till jobbet här i Walthamstow. Detta jobb är heltid och inte särskilt bra betalt. Totalt så blir det förstås mer pengar.

Jag har redan lämnat Lewis hos svärföräldrarna för att gå på intervjun. När jag kom hem från dom för att duscha och piffa upp mig, så ringer jobbet jag tackat ja till. De vill att jag kommer in på måndag för att skriva kontrakt...
...nu känner jag mig verkligen velig.

Tar jag jobbet som jag redan accepterat, jobbar som en gnu 5 dagar i veckan för en skitlön - MEN får alla skollov lediga, nära till jobbet och fördelen att jobba för kommunen.
ELLER tar jag jobbet (om jag blir erbjuden) i stan som blir mindre pengar - MEN bara 3 dagar i veckan, så bara en dag på dagis i veckan för Lewis, 2 dar hos farmor & farfar och resterande dagar med MIG :o)

Dagispriserna är
£ 596 i månaden för 3 dagar/veckan
eller
£199 i månaden för 1 dag/veckan

Fan, jag går på intervjun och ser vad som händer...

Glad Midsommar på er

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja det var ett dilemma,men det du tackat ja till verkar ju tryggt och säkert,med skolloven lediga också.Ni får väl försöka med ett billigare dagis så fort som möjligt.Glad midsommar!!!

2009-06-19 @ 23:02:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0