Ett sorgligt farväl

Igår var jag äntligen ledig efter 3 dagar på jobbet. Solen sken och det var 14 grader varmt ute. Jag och Lewis fick hålla oss inne för vår nya tvättmaskin skulle levereras mellan 8-17! Typiskt.
Vi hade fixat så att vår telefon blev lagad och gasen inspekterad samma dag medan jag ännu var inne. Det vart ganska körigt på förmiddagen. Det började ringa i ringklockan redan i 9-tiden då grannen Patsy kom och babblade lite.
Sedan kom telefonreperatören som snabbt lagade vår linje så att den inte längre sprakar.
Gasinspektören gjorde sen sitt årliga besök för att se att allt är som det ska och inga läckage eller farligheter lurar. Han tyckte Lewis hade växt massor!
I lunchtid kom Hayley. Hon och Dan flyttar till Australien nästa vecka :'( så hon ville komma och träffa Lewis innan de sticker.

Vi åt en tonfisk/pasta låda och snackade. Lewis var jätteglad att hon var här. Han skulle visa alla sina saker, springa runt och snacka med henne och till och med kramas och pussas. Hon fick heta Anna ett par gånger. Jag tror att Lewis trodde det var syssling Anna som kom på besök.
Nya tvättmaskinen kom äntligen vid halv fem. Hööögar med tvätt har jag nu att ta hand om, men den nya maskinen går jättebra och mycket tystare än den gamla.
Lewis har blivit förkyld. Han har snuva och hostar på natten. Han har lärt sig att snyta sig, så det är lite lättare än förr.
Just nu sitter han på golvet i sin nya Thomas tröja och läser en bok om - you guessed it  - Thomas! Det blå tåget...
...suck!

Kommentarer
Postat av: Mormor

Hej mormors lille skrutt.Hoppas förkylningen är bättre och att du fått din nya vagn och boken jag skickade.Tusen pussar

2009-03-22 @ 13:23:24
Postat av: Mormor

Hej mormors lille skrutt.Hoppas förkylningen är bättre och att du fått din nya vagn och boken jag skickade.Tusen pussar

2009-03-22 @ 13:24:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0