Slut på blöjinköp?

I söndags kissade Lewis på toan! Wow! Det var mormor som lyckades få honom att kissa medan han stod på sitsen. Brian, jag och mamma vart så glada och klappade händerna och talade om hur bra han var.  I min skalle började jag genast tänka på ett liv utan blöjinköp, köpa kallingar och en liten Lewis som gick på toan.
Han har inte gjort nåt mer toabesök sedan dess. Vi har försökt, men inte lyckats.
Nåja, det går nog så småningom.

I tisdags skulle mamma åka hem igen. Vi hade haft bra väder de dagar hon vart här, men nu var det blåsigt och började regna. När vi lämnat av mormor på Stansted så frågade Lewis efter mommo mommo ganska många gånger. Sedan tappade han boken som han läste och blev jätteledsen. Jag som körde på motorvägen kunde inte göra annat än att köra vidare och försöka distrahera min lille kille. Det kändes tråkigt, och jag önskade än en gång att vi bodde närmare varandra.
Den kvällen var vi själva jag och Lewis, för Brian var på kurs och sov på hotell.

I går var vi till dagiset och öppna förskolan. Lewis lekte och fick känna på modellera för första gången i sitt liv. Det gillade han, men föredrog att vara ute och köra trampbil.
Konstig nog så var även Svetla och Nicolaj där. Hon hade äntligen tagit mod till sig och det var ju jättekul. Idag ska vi till en annan lekgrupp, vi fyra.

Hittade lite gamla foton på mobilerna:

Kommentarer
Postat av: Sune

Halloj! Snart kommer det mera svenskar från gamla hemlandet!! Hoppas ni inte känner er för trötta så tätt in på..... Pussar och kramar så ses vi på lördagkväll!!

2009-03-05 @ 12:02:59
Postat av: Kajsa

Det ska ju bli helt underbart med lite svenskt besök igen! önskar bara att ni kunde stanna längre. Lewis tycker att det är skittrist med bara jag hemma om dagarna... ;-)

2009-03-05 @ 17:18:18
URL: http://redman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0