Legoland!

Jag borde lyssna på min instinkt!
Lesa frågade mig för flera veckor sedan om jag och Lewis ville följa med till Legoland på Kamrons 6-årsdag. "Visst" sa jag. Dagen närmade sig och jag hade lite tvivel "Kommer han att tycka det är kul?" "är det inte för lite större barn?" och så är det ju det här med trafiken och trängsel - mina absoluta fiender!
På onsdagkvällen tänkte jag att jag får nog tala om för Lesa att jag inte kommer med. Min instinkt skrek "åk inte". MEN - jag hade lovat att hämta Rhiana hos farmor o farfar och att hon skulle åka med oss. Jag ville även för Lewis skull för han älskar ju att vara med kusinerna.
Så kl 10 hämtade vi Rhiana, jag kollade vattnet i kylaren och så körde vi iväg.

Lesa, Dean, Layla, Kamron och Kamrons två kompisar åkte Lesa bil och vi skulle träffas i Legoland. Vi hade kontakt via mobil under resan. Normalt ska bilresan ta ca. 1 1/2 timme vilket är ganska mycket för en rastlös liten Lewis.
Det tog över 3 timmar att komma till Windsor! Jag var på vippen att vända om 3 ggr. Varje förbannade väg vi åkte på var trafikerad och det rörde sig knappt. Det var 24 grader varmt och jag har ingen luftkonditionering i min gamla bil! Dessutom hettar den ju som ni vet när jag sitter i trafik. Jag stängde av motorn flera ggr och rullade fram.
Rhiana stackarn gjorde sitt bästa för att hålla en varm och grinig Lewis i något så när gott humör.
Vi sjöng båda två en hel massa och det gillar han ju.
När vi kom in i Legoland tog det ytterligare 1 och 1/2 timme att parkera! Helt otroligt vansinnigt. Jag var gråtfärdig, Lewis var hungrig, Rhiana var törstig och vi behövde alla sträcka på benen.

Framme
Vi hittade genast någonstans att sitta ner och käka vår matsäck. Alla började slappna av och njuta av det vackra vädret. Lewis upptäckte att det fanns tåg som rörde sig runt omkring i Miniland. Lycka - det fanns tunnelbanetåg, dieseltåg, elektriska tåg och ångtåg.



En hellyckad dag trots den hemska färden...
Den vedervärdiga resan var värd mödan. Legoland är ett fantastiskt ställe för barn under 8. Lewis hade så roligt, och han var så glad hela dagen. Han behövde ju inte åka alla karuseller utan hade ju roilgast när han fick titta på tågen och bussarna som rörde sig.
Tur var det för det var så mycket folk (det är skollov i england denna vecka) och köerna till de bra åkturerna kunde ta 2 timmar! Jag och Lewis gick mycket själva medan de större barnen och Lesa & Dean åkte.


Klicka på en bild för att förstora den


Så jag tror att jag har lärt mig att min instinkt är nog ganska bra, men ibland får man ta risker för att det lönar sig till slut!

Kommentarer
Postat av: Charlotte H

Vilken lycka för barnen, speciellt Lewis! Tur att det blev en bra dag till slut, trots den hemska bilfärden.



Kram

2009-05-29 @ 10:41:28
URL: http://charlottehedlund.wordpress.com
Postat av: Mommo

Kära nån vad han ska haft roligt,det var ju tur att du åkte.Pussipuss Mamma.

2009-05-29 @ 20:27:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0