Ryggen, ungar och Toy Story...


RYGGPROBLEM
Jag vaknade med en fruktansvärd ryggvärk i går morse, så jag har vart hemma i dagarna två.
Lewis har fått vara på dagis. Jag kan ju inte komma ner på golvet, så han har nog roligare där. Han verkar faktiskt trivas bättre. Igår när jag hämtade honom så kom han inte springades och kastade sig runt halsen och skrek "åka hem" som han brukar. Han satt lugnt kvar på cykeln ute på gården, körde ett extra varv och kom sedan gående med ett leende på sitt goa ansikte.
Jag har berättat för honom att jag inte kan bära honom för jag har ont i ryggen, och han har helt accepterat det. Ibland glömmer jag bort vilken smart och förståndig kille jag har.


ETT BARN RäCKER FöR MIG
Nu är ryggen mycket bättre, men jag kan inte sitta här för länge. Då stelnar det till igen. I morgon ska vi hem till Paul och Pippa som har fått en till son. Det blir barn nummer tre. De vill ha sex eller sju barn sa dom efter att ha fått Luke. Undrar om de känner lika nu. Jag vet att det sägs att två eller tre barn inte gör någon skillnad, men SJU kanske är att ta i?
Jag såg ett program om Nadya Suleman - kvinnan i USA som fick åttlingar. Hon hade 6 barn innan! Hon är ensamstående med 14 barn. Hon har det inte lätt. Jag tycker inte att det är rätt mot barnen. De får ju aldrig tid att vara med sin mamma själva.

TOY STORY
Lewis har börjat titta på Toy Story och Toy Story 2. Han älskar dom lika mycket som Bilar. Tur att Toy Story 3 kommer på bio nästa år. Då kan vi ta med honom på hans första biograf-besök och se en film som han kommer älska.


Kommentarer
Postat av: Mamma/Mormor



Hoppas ryggen är okey nu,du får tänka på hur du lyfter.Skönt att Lewis-gubben trivs bättre på dagiset.Ser honom framför mig,längtar så.Pussinuss

2009-11-21 @ 14:07:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0