En helg med två kalas

Helgerna är visst det enda jag skriver om.

I fredags var Brian ute med Sergio. Jag och Lewis var jättetrötta. Han hade inte sovit på dagen på dagis, så han somnade strax efter åtta. Jag somnade också tidigt.
På lördagen var vi bjudna till Lukes 5årskalas. Först var vi på en inomhuslekplats, och sedan hem till Pippa & Paul tillsammans med familj och nära vänner. Mycket trevlig eftermiddag/kväll. Lewis lekte jättebra med Luke och hans kusin Charlie. Charlie fyller 3 i december, men var huvet kortare än Lewis.
Luke fick en bilbana som de tre grabbarna lekte med. Det fanns bara två bilar till den, så det vart mycket gråt och bråk innan de lärde sig att någotsånär dela.

På söndagen fick jag ett infall när jag vaknade. Jag har 9 månader kvar tills jag fyller fyrtio. Jag vill inte vara så här fet när jag fyller fyrtio. Jag gick upp, tog på mig träningskläder, satte på mig hörlurar och radio och gick ut och gick. FORT. I en timme.
Jag kom hem svettig, slut och med värkande höfter. Gammal tant! Aj aj.
Födelsedagskalas nummer två denna helg var hos Nicolay som fyllde 3. Våra f.d grannar har flyttat till Grange Hill, så vi åkte dit med paket. Huset var fint invändigt, men lite skruttigt utvändigt.
Mycket mat och dryck bjöd de på och en jättefin tårta till Nicolay. Alla andra gäster var från Bulgarien. När jag pratade med Svetlas man ute i trädgården så sa han att han gillade området för det fanns inga svarta människor. Jag blev så paff att jag inte visste vad jag skulle säga. Jag hade lust att säga "MEN! Min son är svart! Min make är svart!" Men hans min två sekunder senare visade att han skämdes av sitt uttalande. Han såg ut som han ville sjunka under jorden. Han började mumla nåt om att i Walthamstow finns så många svarta som tar heroin...
...Nej. Usch.  Jag gick in i huset och höll masken (eller rättare sagt feg - min rädsla för konfrontation som vanligt)
öststatare är rasister. Jag trodde Svetla och hennes make var annorlunda, men innerst inne har de fördomarna kvar.

Lewis hade jätte skoj. That's what matters


Luke & Lewis

Lewis på Lukes kalas. Han är inte så imponerad av käket...

Nicolays tårta var superfin

Kompisarna Nicolay & Lewis ser ut att ha skoj...

Borta bra men hemma bäst!

I pyjamasen och i leksakslådan på söndagkvällen!


Kommentarer
Postat av: Mormor/mamma

Usch vad idiotiskt av Svetlas man (pratar först o tänker sen)Jisses va söt Lewis var i leklådan,de bilderna ska jag be att få,please...Puss och kram

2009-10-19 @ 22:46:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0