Vet inte hur jag INTE ska sakna min lilla gubbe

Jag sitter här och känner mig lite kluven. Har lämnat Lewis på dagis fast jag är ledig. Jag har ju planerat detta länge - att han ska vara där i tre dagar denna vecka och jag kan då ta det lugnt och koppla av lite.
Brian har även påmint mig att det är bra för Lewis om han har samma rutin, och inte glömmer bort dagis och hur länge han brukar vara där osv.

Hittills har jag vart och handlat i ASDA och LIDL. Sedan kom jag hem, tog en kopp te och en tårtbit (som var kvar sedan i söndags) och satte mig framför datorn. Nu sitter jag här igen. Jag skulle väl ta och måla. Eller sy. Jag känner mig inte så kreativ. Undrar vad Lewis gör...
Undrar om han säger att han måste bajsa om han måste det. Säger han det på svenska? Vad gör han då, om de inte fattar? Springer han själv på toan? Lilla gubben.
Undrar om han kommer sova efter maten? Hemma med mig har han bara sovit under dagen två av de fyra senaste dagarna. Lilla gubben.
Undrar om han leker med Izhak? Han verkade mest irriterad på Izhak i morse när han ville krama Lewis. Har han någon annan han vill leka med?
Lilla gubben.

Jag ska nog ta och läsa lite i min bok. Käka lite lunch. Sen sticker jag och hämtar min lilla gubbe.


Kommentarer
Postat av: Mamma/Mormor

Det var väl bra att "lilla gubben"tillbringade några timmar på dagis.Förstår dig så väl,att du vill va med honom när du är ledig Pussar...

2009-10-28 @ 21:35:23
Postat av: Mamma/Mormor

"Lilla gubben"hade säkert kul med kompisarna på dagis,men jag förstår så väl att du längtar efter honom när du är ledig o hemma.Älskar er, kramar....

2009-10-28 @ 21:50:31
Postat av: Sune

Lewis har det nog jättebra på dagis, annars borde du ju höra det av personalen och märka det på honom. Det kan väl inte göra så mycket om han stannar hemma med dig en dag den här veckan? Det brukade vi göra med Adam när Åke hade lov, några dagar på dagis och sedan hemma. Eller så mindre tid, fram till lunch. Han ska väl också få lite "lov". Hoppas inte Brian tar illa upp.... Kramar till er alla!!

2009-10-29 @ 13:08:39
Postat av: Karin

Jo, ni har båda så rätt. Visst har Lewis kul på dagis. Det tror jag nog.

Men idag fick han stanna hemma hela dagen. Han sa i morse "Inte dagis mamma. Pleeeeeaaase." Så jag fick min pojke för mig själv hela dagen, och han fick semester från dagis.

Brian tog inte illa upp. Han tänker mer på mig och tror att jag behöver vila.

2009-10-30 @ 22:25:16
URL: http://redman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0