Friday night!


Grattis på 2-årsdagen lille Victor
Ovan en film jag hittade från Victors 1-årsdag när vi var hemma hos Sofie och Peter.
Den var svår att titta på - speciellt när Lewis blev jätteglad att se Victor och nu kunde uttala hans namn helt rätt och skrek VICTOR VICTOR istället för Vittor som han brukade säga.

Tänk att vi träffade så mitt i prick med bubbelmaskinen han fick till sin födelsedag. Han älskade bubblor.

Här hjälps killarna åt med borgen som Victor fick av sin moster Terese

Magsjuka stoppar inte arbetsmyran
I morse vaknade jag 3:30 med magknip, och sprang på toan. Jag fick springa på toan många gånger innan det var dags att gå upp. Det var länge sedan jag var magsjuk, och gudarna ska veta att jag inte saknat det! Min kropp var aldeles tom både i magen och i tarmar när jag skjutsade Lewis till dagis i morse.
Om jag hade vart kvar på mitt gamla jobb hade jag sjukskrivit mig utan tvekan. Det gick inte nu med det nya jobbet och med tanke på att jag var hemma förra fredagen med Lewis och hans vattkoppor. Då skulle ju chefen tro att jag sjukskriver mig varje fredag för att få någon långhelg.

Lewis ville inte till dagis. Han grät inte när jag lämnade honom dock. Jag hjälpte honom att ta fram Weetabix till frukost. Han var rätt nöjd när han fått hälla på mjölken själv, sedan fick jag en puss och sa adjö.

Framåt tolv var jag vrålhungrig och köpte en Chicken Ceasar rulle som är en favorit. Tyvärr så mådde jag pyton efteråt. 
Jag kan inte undgå att njuta av tanken att jag går ner något hekto i allt elände.
Vi hade personalmöte idag kl.14. Jag mådde skitilla men fick sitta och svälja och se pigg ut i 90 minuter! Nittio väldigt långa minuter med hemskt mycket babbel av VDn och vår IT-chef.

Det var meningen att vi skulle köpa en cykel till mig i helgen, men vi ska vänta för jag kan visst få köpa cykel skattefritt genom jobbet, så jag väntar tills jag fått den förmånen.

På söndag kommer Annika. Vi ska ut och äta på nån pub.
Helgen börjar NU

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0