Vänskap

I morse fick Lewis gå till dagis igen. Han var "full of beans" igår som de säger här på ön. Han hade ätit sin lunch, käkat yoghurt till mellanmål, och så var han sitt vanligt energiska själv i går kväll.

Han verkade inte så glad till att åka till dagis i morse. Hittade på en massa saker som han måste göra hemma först. Han ville absolut inte ta av sig pyjamasen.
När vi äntligen kom till dagis, så kom Ishaq (ja, stavar han sitt namn - INTE Ezak som jag stavat det) och tittade storögt på Lewis och sa CHICKEN POX. Han såg väldigt orolig ut och tog Lewis hand. Det här är en kompis man kan räkna med!
Jag har för mig att mamma sagt att Tottan och jag blev kompisar när vi var två år.
Jag sa till Christel att Lewis vart lite dålig på att dricka, och jag är lite orolig för att han inte dricker tillräckligt på dagis. Han går ju inte självmant fram till vattenbehållaren och tar ett glas vatten - han är ju 2!
Det måste vart fler föräldrar som klagat för nu hade de bytt system. Christel började förklara att nu har dom flaskor med vatten med sitt namn på. De kan de dricka ur, och de fylls på under dagen. Hon hade inte ens förklarat färdigt, förrän Ishaq kom med Lewis flaska och gav den till honom och visade Lewis sitt namn. Lewis bara log.
Han hade inget emot att mamma åkte till jobbet idag. Han skulle ju leka med Ishaq!Photobucket


På lunchen tog jag tåget en station till Wood Street för att kolla på begagnade cyklar. Jag fick provåka en cykel. Verkade helt ok, men jag kände inte igen märket. Brian ska hänga med mig och kolla på den i morgon kväll. Jag längtar efter att få börja cykla, spara bensinpengar och bli spänstig igen
 Photobucket



Kommentarer
Postat av: mamma

vad skönt att han har funnit sig tillrätta på dagis.Bra att du får en cykel(då ska man vara orolig igen)ta det försiktigt bara.

2009-09-06 @ 10:37:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0