Glad påsk!

Jag fick sluta tidigare igår så att jag kunde vara med på påskkalaset på dagis. Alla barnen skulle göra en Easter Bonnet (en slags hatt) att ha på sig. Jag och Lewis satt och klistrade och plitade söndagen innan och fick ihop en vacker kreation som Lewis var mycket stolt över. Tyvärr så hade hatten tappats bort (!) när jag kom till dagis. Lewis var väl inte vidare brydd. Han var glad att han fick tårta. Chokladtårta dessutom.
Idag har det mest regnat. Vi hann ut en stund på förmiddagen och - japp! Du gissade rätt - cyklade! Haha, ganska så förutsägbart, va? Nu har han ialla fall hjälm.
Vi åt mammas kalaskyckling idag som jag gjorde utan Dijonsenap, men den blev god ändå. Till den åt vi couscous och majs. Lewis har slutat ätit kött helt och hållet. Han äter inte ens sina älskade fiskpinnar, så han fick nöja sig med couscous. Det är väl någon fas får vi hoppas.
Han har också försökt ätit det mesta av sitt påskägg, men vi får gömma det lite då och då.
Jag har väl inte glömt att nämna att jag har 2 veckors ledighet????
Då är jag lika lycklig som jag var här med Hayley en annan långfredag typ 2006...

Kommentarer
Postat av: Mamma/Mormor



Låt inte Lewis äta för mycket godis(blir socker-beroende)Njut av din ledighet,snart kommer vi och bråkar med dig..hi hi,ska bli så härligt

2010-04-04 @ 18:53:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0