Supernanny - I need you!


När jag frågade grannpojken om han nånsin träffat en sån bråkig liten pojke som Lewis förr så tittade han på mig allvarligt och med lite oro i blicken och svarade NO, never. Efter lite eftertanke kläcker han även ur sig: "What happened to him?"
Jag visste inte riktigt vad jag skulle svara. Det är väl vårt fel. Det är ju vi som varit för snälla och alltid gett honom allt han vill. Blir man verkligen så bångstyrig och bråkig av att vara bortskämd? Kanske är det inte helt vårt fel.
Kanske är han även en hemskt envis liten kille som bara HATAR att bli tillsagd?
Jag skulle vilja ha SuperNanny hemma hos oss och se vad hon säger och vad hon skulle göra.

 

Jag har kvar jobbet! De förlänger mitt kontrakt. Jag vet inte hur länge, men det visar sig. Det är ju som sagt inget drömjobb, så jag är inte överlycklig, men jag uppskattar ju verkligen loven. Det är helt klart det bästa med det här jobbet - att få ledigt när skolorna har ledigt.

Min kurs i fredags var jätteintressant. Den hette "Child Protection Training" och handlade om att kunna skydda barnen där man arbetar. Alltså, man ska veta vem man ska kontakta om man tror att ett barn är utsatt för våld och dylikt. Det var hemskt jobbigt att lyssna ibland när kursledaren pratade om riktiga fall som hon jobbat med i Walthamstow (hon hade jobbat inom socialen i flera år), men det gjorde ju också att man lyssnade lite mer och fick lite mer respekt för det hon sade.





Celebrity Big Brother, alltså kändis-Big Brother, har varit hemskt roligt att se på här i England de senaste tre veckorna. Det var den bästa serien någonsin för de var så roliga och intressanta att se på. Svenska Jonas Altberg aka Basshunter var också med. Han hade jag inte direkt någon uppfatnning om innan förutom att han skrev jobbig Europopmusik och att han förmodligen var mycket divig och dryg.
Han var supergullig och han var så typisk pursvensk också. Han kom på fjärde plats! Otroligt bra gjort för en utlänning.

 

 

 

 



Ikväll är jag och Lewis själva. Brian är på kurs och sover över på hotell. Jag hoppas att Lewis inte sovit middag idag hos farmor och farfar, för det händer att jag hämtar honom halv sex hos dom och han sover. Då somnar han inte förrän vid elva på kvällen.

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Mamma/Mormor

Vilken liten prins charmig,poserar som en fotomodell i de nya kläderna.Det häftiga humöret är nog 3-års trotsålder,och är övergående tror jag. LOVE YOU....

2010-02-02 @ 19:45:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0