Tänkte sy en klänning, så nu behöver jag lite hjälp. Please?

Vi har två bröllop att gå på i sommar - ett i juli och ett i september. Olika gäster på båda så jag kan ha samma klänning båda gånger!
Jag satt och funderade på att hellre än att springa runt och shoppa klänning (jag hatar att shoppa) så kan jag hitta ett snyggt tyg och sy en klänning.
Här är de mönster jag redan har i samlingen (ursäkta kvaliten på bilderna):




Ok, de är numrerade, så skriv en kommentar och tala om vilken du tycker var snyggast.
Jag gillar Maxi klänningar, alltså hellånga, men vet inte om de fortfarande är poppis i år?
Tyger jag gillar:


Kommentarer
Postat av: mamma/mormor

Hej stumpan!röstar på ettan,v-ringade och helst lång.Inte för blommigt,gärna lite linne-struktur.Lycka till....

2010-02-27 @ 12:10:45
Postat av: Ulrika

Röstar på 3:an och det understa tyget :)

2010-02-27 @ 13:16:18
Postat av: Sune

2:an och 4B + det understa tyget. Inte för mycket rosa för min del.....

2010-02-27 @ 19:23:38
Postat av: Annika Pannika

Hej Bajsa Kajsa! Du får gärna låna den röda hel långa klänningen jag hade på mej på ditt brölopp om du vill. I så fall skulle jag ju kunna ta med den på Söndag när vi ses. :) Let me know sweetcheeks.



Annars tycker jag absolut att du ska ha en maxi klänning! Jag röstar dock för tyget med röda blommor eftersom jag tycker du som är brunett passar så bra i rött (och då kan du även ha rött läppstift/läppglans så blir det ju hur piffigt som helst!). Lycka till!! :))))))

PUSS!

2010-03-03 @ 21:08:44
Postat av: Vickan

Rostar ocksa pa det roda tyget. Dels for att du ar brunett och dels for att rott ar fint till brollop tycker jag.

2010-03-04 @ 22:50:24
Postat av: Yvonne

Hej! 4a och det röda skulle jag ha valt! Lycka till! är du så duktig att sy?

2010-03-24 @ 18:56:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0