Ingen mer TV på mornarna

Nu är det slut med TV-tittande innan dagis för Lewis. I morse vaknade han samtidigt som oss och fick därför se på Peppa Pig medan vi duschade och gjorde oss iordning.
När vi skulle gå fick han ett utbrott och började skrika, slåss och bita mig. Jag försökte med allt, men han var helt besatt och ville inte gå till dagis. Han skulle stanna hemma.
Grannen kom ut och undrade vad som stog på. Han slutade skrika en sekund och började sedan igen att slå med knytnävarna på dörren medan han vrålade. Väl ute bar jag honom till garaget, men för att kunna låsa upp fick jag lov att släppa ner honom. Han var snabbare än Bolt och var framme vid ytterdörren igen och bankade och bet i den! När jag gick ner på hans nivå för att försöka prata med honom så spottade han mig i ansiktet. Vad gör man? Jag bar honom till bilen och satte honom i sätet och körde till dagis.

Jag kände mig utmattad, generad och ganska så arg. Jag antar att han kände precis likadant.


Kommentarer
Postat av: Ellinor

Hehe ja det är en riktigt bra present :)

2010-01-22 @ 15:04:12
URL: http://sharpen.blogg.se/
Postat av: Sune

Kajsi, du måste visa vem som bestämmer. Du är så snäll och vill Lewis alltid det bästa men jag tror att lilla herrn behöver få mera regler. Prata med Brian och hoppas att ni får till något bra för er alla tre. Stoora kramen!!! //Sune

2010-01-22 @ 17:29:59
Postat av: Mamma/Mormor

Håller med Susanne,barn mår bra av att veta vem som bestämmer och vad som är acceptabelt.O.K. det är väldigt svårt,men styrs det inte upp nu så blir det mycket svårare sen.När han inte är arg är det ju världens charmigaste,sötaste,smartaste lilla 2-åring.Mamma(gammelmormor)säger jämt när vi pratar om vad Lewis gjort:Ja-a han är nog ett sånt där underbarn.Och underbar är han ju,lillskrutten.

2010-01-22 @ 19:29:59
Postat av: Emil

Oj oj oj, är han i trotsåldern måntro? ;)

2010-01-25 @ 16:14:08
URL: http://tamefan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0