PLASMA JET!

Jag var hos tandläkaren för ett par veckor sedan och fick två hål lagade. Jag hatar verkligen att gå dit.
Jag ligger spänd som en fjäder I hennes stol och försöker tänka på något trevligt. Sedan när man är färdig blir det alltid otrevligt att se hur mycket man får lov att punga ut för denna tortyren.

 

 

Jag blev därför ganska glad I morse när jag läste om Plasma Jet…

 

En "plasma jet" (låter som nåt vapen från Star Wars) tar kål på tandtroll utan lagningar kommer möjligen att ersätta tandläkarborrar om 3 år.

Plasmajetten skjuter en stråle av elektriskt laddade syreatomer in i kaviteterna och dödar alla farliga bakterier smärtfritt.


Någon doktor i Tyskland har kommit på denna genialiska idé. Jag tycker att det vore enormt skönt att slippa borren varje gång man går till tandläkaren.


Jag vet inte riktigt vad som är värst: ljudet och vibrationerna I skallen eller smärtan. Rättare sagt rädslan för smärta för nu har man ju ofta bedövning.


Allt som allt är tandläkarbesök ganska så otrevliga, och jag hyllar Dr Stefan Rupf.

 


Kommentarer
Postat av: anne

jobbigt att vara tandläkarskraj :P själv är jag inte det efter 1,5 år med räls, haha.. har vant mig liksom!

2010-01-20 @ 12:19:23
URL: http://annebertelsen.blogg.se/
Postat av: Anonym

ha en bra dag :)

2010-01-20 @ 12:33:54
URL: http://sih.blogg.se/
Postat av: Micaela

Vilken söt liten pojke! :)

2010-01-20 @ 13:05:04
URL: http://specialorders.blogg.se/
Postat av: Karin

jag tillhor minoriteten som inte direkt bryr mig om tandlakaren, det ar ungefar likadant som att ga till frisoren tycker jag :)

verkar inte ha nagon vidare forfinad kansel i munnen...



for att svara:

peter robinson ar tydligen kanadensare fast har bott i England i manga ar. alla Banks-bocker utspelar sig i engelska Eastvale.

Jag gillar bade svenska och engelska, kvittar helt. vissa texter ar finare pa svenska, andra gor sig bra pa engelska. lurigt!

2010-01-21 @ 15:28:36
URL: http://sunnyview.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0