Snön som faller och faller

Igår var det riktigt vacker ute. Det låg ett täcke med snö på backen när vi vaknade och man kunde tydligt se alla rävspår i snön. Det måste fullkomligt krylla med rävar.
Det snöade hela dagen, och jag stack från jobbet halv fyra. Jag tordes inte vänta tills det blev mörkt att köra med vinterdäck för att hämta Lewis.
Han hade byggt snögubbe på dagis, och när vi kom hem byggde vi en till. Nya grannpojken, Cederick var ute och gjorde en snögubbe han också. Pojkstackarn hade inga vantar! Jag erbjöd honom mina och han sa att det var ok, han kände inte sina händer längre! De kommer från Mauritsius så jag antar att de inte behövt vantar förr!
Jag och Lewis visade honom hur man bygger en snölykta.

Utsikt från jobbet

Snögubben på dagis

Bygger snögubbe vid garagen hemma

Nu har jag blivit tillsagd på jobbet att gå hem tidigt, så det är väl bäst jag tar mitt pick och pack och kör härifrån.
I morgon ska jag till tandläkaren! Hugaligen


Kommentarer
Postat av: Karin

ah vilken sot liten filur du har, vad roligt for honom att kunna bygga snogubbar och leka i snon, det har val generationer av engelska ungar missat!



vad kul att lasa om en till som bor i trakterna har, jag bor ocksa i walthamstow, fast mer at leyton-hallet.

kram!

2010-01-09 @ 13:28:03
URL: http://sunnyview.wordpress.com
Postat av: Annika

Havrebollsfabriken ligger i Midsommarkransen:-)

Läste att det var köldrekord i London och att skolor och dagis stänger. Måste vara jättedragiga lokaler där borta! Fast länder som Storbritannien och så är väl inte så vana vid svensk vinter så det kommer väl som en chock förstås. Varje gång.-)

2010-01-09 @ 16:36:37
URL: http://dagarmedhedda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0