Min smarta son och sånt

Nu har vi haft soligt i två dagar! Brian har varit hemma igår och idag eftersom Eunice gör "jury service". Alltså hon får lov att åka till rätten på morgonen och se om hon blir vald att bli jurymedlem i något rättegångsfall. Hon måste vara där i minst två veckor, men det kan ju ta hur länge som helst om hon får nåt fall som pågår en längre tid! Brian är ialla fall hemma 2 dagar den här veckan och nästa vecka. Sedan får vi väl se om Lewis måste gå på dagis 5 dagar i veckan tills Eunice är klar.

Som min kära mor sa, så är det ju faktiskt väldigt gammalmodigt med en jury. Eunice var väldigt nervös och orolig inför det här
Det är väl som allt annat i England; det har alltid varit så här och då kan man ju inte ändra på det! Hur skulle det se ut?

Nu är det 30 dagar kvar tills påsklovet. Inte för att jag räknar eller så... Men då ska jag försöka sy min klänning. Kanske en väska också om jag känner mig kreativ och har tid. Innan dess måste jag ner på marknaden och hitta snyggt tyg.

Här är ännu ett mönster som jag hittade och som jag gillar. Halterneck är snyggt, men inte på mig. Mina axlar ser om möjligt ännu bredare och större ut, så det får nog bli V-ringad och lång.

Lewis säger så mycket roligt nu. I lördags när vi var i badhuset, så frågade jag honom om han ville åka waterslide med mamma. Alltså den stora rutshkanan. Han tittade upp i taket där jag pekade och tittade frågande på mig och sa "Mum, we can't" "I can't fly!" Han såg inte trappan!

Han säger ofta "I love you" och i helgen sa han älskling till mig. heart Pictures, Images and Photos
Han gillar att svara "Not really" om jag ber honom göra något.
"Lewis, kan du plocka upp bilarna och lägga dom i lådan?" "NOT REALLY"
"Lewis, kan du hjälpa mamma?" "NOT REALLY"
Annars älskar han att hjälpa till med allt just nu. Om han tramsar när man ska ut, så räcker det om jag säger "Lewis, hjälp mamma att bära väskan" så kommer han genast och bär väskan ner för trappan.
Han kan rabbla upp hela alfabetet på engelska och nu lär han sig hur bokstäver ser ut och hur de låter på svenska.
Jag försöker inte få honom till något underbarn, men om han tycker det är skoj att lära sig, så kan vi ju fortsätta tycker jag.

 


Kommentarer
Postat av: Mamma/Mormor



Alltså,för att vara två år och sex månader är han ovanligt försigkommen och klipsk.Vårt eget lilla underbarn.Har du bakat några semlor?isåfall spara en till Annika,hon fick ju bara läsa om dem.Pussi Puss

2010-03-02 @ 19:40:53
Postat av: Charlotta

Kära väninna!

Kommer du inte ihåg hur våra lila klänningar såg ut som vi sydde hemma hos din mamma??!!!

Tydligen inte! Mitt råd är till dig att köpa en klänning. Jag lovar att du kommer att spara mycket tid och mycket irritation.

Lycka till min lilla toka

2010-03-02 @ 21:06:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0