FREDAG = PUB

SAABen är inte fixad än. De väntar på att delen ska levereras. Idag passade det mig alldeles utmärkt att låna ut min lilla bil till Brian. Jag ska nämligen ut med jobbarkompisarna efter jobbet. Vi ska till puben och ta farväl av en av tjejerna som ska sluta. Jag och Lewis fick skjuts med Brian in på morgonen och så får Brian hämta honom ikväll. Jag tar mig hem med buss efter att ha tagit ett eller två glas vin. Kanske rent av tre.

När det var efter-jobbet fester på min gamla firma, DDB, då kan man snacka om FEST! Oj, vilken skillnad mot nu. Där började vi vid lunchen, gick till puben i 2-3 timmar. Ibland kom vi inte tillbaka till jobbet efter lunchen utan stannade på puben. Om vi kom tillbaka till jobbet så kom vår "Wobbly Trolley" i fyra-tiden. Det var kökspersonalen som kom dragande med en vagn full av champagneflaskor, rött vin, vitt vin och ölflaskor plus en massa smaskiga chips och dips. Sedan drack vi på kontoret och andra avdelningar spillde in lite i dröser och önskade Lycka till eller grattade födelsedagsbarnet. Detta följdes av ett besök till firmans egen bar. Där brukade det alltid balla ur eftersom folk köpte mer alkohol (till billigt pris). Min svaghet var Sambuca. Det lät alltid som en bra idé efter all champagne och vin att ta en 4:a eller 6:a Sambuca. Helt fel.

Nej, det är nog bra att jag inte jobbar kvar på reklamfirman. Min lever tackar mig. Jag avstår gärna baksmällor nuförtiden. De är grymma nu så här när man börjar närma sig 40...

Ha en fantastisk helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0