Kallaste maj = sylust

Alltså, maj brukar vara en sommarmånad i England. Vi brukar kunna gå i shorts och t-shirt och njuta av att vintern är slut.
Inte i år. Det är SVINKALLT! Det blåser. Det känns som om vi missade sommaren helt och gick från vår till höst. Jag blir lite less faktiskt.
Perfekt att sitta inne och sy (så länge som Lewis inte har andra planer förstås). Jag ska sy en sittsäck åt honom. Jag hittade ett roligt mönster på nätet, mätte och klippte ut pappersmönsterbitar på jobbet i fredags. Igår var vi på IKEA hela familjen och jag hittade ett fint tyg som jag köpte.
När jag kom hem spenderade jag timmar med att klippa ut tygbitar och idag vill jag sy! Jag kanske lägger upp resultatet här sedan, och instruktioner ifall nån vill prova. Det verkar ju jättelätt.
Ha en skön söndag.

Kommentarer
Postat av: Mamma/Mormor



Perfekt för snutten med en sacko-säck,kommer han att älska tror jag.Kramis

2010-05-09 @ 10:24:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0