FARBRORN! Can you fix Pappa's car?

SVENSKA BILAR!
Brians bil gick sönder i går! Fyfabian. Han kom inte hem förrän i 8-tiden med en bärgningsbil. Lewis blev eld och lågor och satt och tittade i fönstret på bilen som hade blinkande lampor på taket med pappas bil i släp. Han öppnade fönstret och ropade åt Brian "PAPPA! IS YOUR CAR BROKEN?" och sedan till mannen som körde bärgningsbilen "FARBRORN! CAN YOU FIX PAPPA'S CAR?"
Idag är bilen inlämnad på verkstan som fixade samma problem förra året. Det skulle visst gå på garantin. Det var ju underbart att höra. Fick visioner om tiotusentals kronors räkningar...


WALTHAMSTOW MARKET, I LOVE YOU

Jag var nere på marknaden på lunchen. Walthamstow Market är egentligen helt underbar. Jag tror att jag kommer att inse det mer när vi flyttar hem till sverige någon gång i framtiden. Då kommer jag sakna alla färgglada affärer, människor och marknadsstånd.
Idag behövde jag polyesterkulor eftersom Lewis "beanbag" blev lite platt då jag inte hade nog med kulor.
Det var bara att knalla längs marknaden och hitta snubben med ståndet som har skum, polyesterkulor och annat man kan behöva för att fylla kuddar, stolsdynor och dylikt. Han var en gammal engelsman som var på hemskt bra humör och väldigt hjälpsam.

På väg tillbaka till bilen kunde jag inte låta bli att hoppa in i tygaffären som hade rea! 50 pence per meter! Oj. Det blev tre meter av ett fint stretchigt tyg med vit bakgrund och gröna blomster och blad. Jag kunde inte låta bli. Tänk er - 15 spänn för tre meter! Nu får jag försöka hitta tid att sy en klänning till. Eller en tunika.

DET GåR BRA NU
Lewis var helt underbar i morse. Han var så snäll och glad. Jag följde med in till dagis och satt med honom när han åt frukost. Vanligtvis så väntar jag tills han ätit färdigt och sedan går han motvilligt till fönstret och vinkar åt mig. Idag hade han inte ens ätit färdigt förrän han tar min hand och säger "mamma, go work now". Sedan gav han mig en puss och jag gick. Jag blev jätteglad. Han vinkade åt mig och kastade en slängkyss i fönstret. Jag tog emot slängkyssen och kastade tillbaka en. Han log. Jag log, och åkte till jobbet på ett strålande humör.


Kommentarer
Postat av: Mamma/Mormor

Ja,marknaden är verkligen härlig,och vad underbart att Lewis funnit sig tillrätta på dagis.vilken lättnad att bilreparationen går på garantin.Allt är toppen med andra ord.Längtar efter er....

2010-05-13 @ 20:27:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0