Skogsväska, miljöväska och mer Tescopoäng!

Så äntligen fick jag tid och lust att sy en praktisk väska av mitt vackra tyg. Jag köpte tyget för många år sedan, och har alltid velat gjort en stor väska av det, och idag blev det av. Så här ser den ut:
Den var lätt att sy och tog nog bara en timme drygt. Jag ska nog sy mera som jag kan ta med när jag handlar mat så slipper jag använda plastpåsar. Plastpåsar är inte bra för miljön, och på livsmedelskedjan Tesco där jag handlar mest, ges extrapoäng på kundkortet för varje plastpåse man tackar nej till.

Kommentarer
Postat av: Mamma



Så klok du är gumman,jättefin väska

2010-10-28 @ 08:07:20
Postat av: Lina

Ha ha, jag håller med. Men när folk är så knäppa är det bäst att bara skratta bort det!



Snygg väska, en sådan funderar jag på att sy nästa vecka!

2010-10-28 @ 15:20:28
URL: http://crazyfrank.blogg.se/
Postat av: hannah

Tack för kommentaren, och detsamma-fin blogg och fin väska! Det där med tygpåsar är en bra grej när man handlar, om man kommer ihåg att ta med sig dem...



Jag blev lite less på lapptäcket men det var skönt när det blev klart. Man ska nog ha sånt som ett projekt som får ta lång tid och som man bara tar fram när man har lust:)

Ha det bra!

/Hannah

2010-10-28 @ 16:33:53
URL: http://pysselkartellen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0