Inte så dumt alls egentligen...

Nu har min lediga vecka tagit slut och i morgon ska man tillbaka till jobbet igen. Jag kommer knappt i håg vad jag gjorde denna vecka. Låt oss tänka...

Måndag
Lewis hade feber på natten, men mådde bättre under dagen. Det var Brians födelsedag och solen sken så vi körde ner till kanalen, parkerade vid tågrälsen och gick över kanalen till Springfield Park. En hääärlig dag som du kan se här

Tisdag
Vi vaknade sent. Rhiana & Claudette hade sovit över efter att Brian hämtat dom hos sina föräldrar sent på Måndagkvällen. Brian stack och simmade.
Vid lunchtid åkte vi till köpcentrumet i Walthamstow och träffade Eunice med Layla & Kamron (som ni ser på bilden så är nu 9-åriga Layla längre än 15-åriga Rhiana).
Eunice bjöd alla på fika och sedan köpte hon julklappar till barnen (kläder som fick provas och godkännas först). På eftermiddagen tog jag med alla barnen till IKEA så att Eunice & Claudette fick handla lite mer i fred.

Onsdag
Brian hämtade RugDoktorn som han hyrde i 24 timmar tillsammans med grannen Tony. Lewis fick vara på dagis hela dagen, och Brian gick sedan runt med makapären och tvättade heltäckningsmattorna medans jag sydde två väskor. Goa han.

Torsdag
Lewis fick vara på dagis halva dagen. Jag gick till marknaden och handlade tyg och dragkedjor, och sedan sydde jag lite innan vi hade möte på dagis och fick höra enbart positivt om vår gulleplutt.Photobucket

Fredag
Jag gjorde ingenting särskilt i fredags. Jag tvättade lite, spelade lite Age Of Empires på datorn och helt plöstligt var det dags att åka till Billet Corners dagis för Halloween Tea.

Igår, lördag tog jag och Lewis en promenad - eller rättare sagt han cyklade och jag promenerade! Först gick vi till en lekpark vid en skola. Lekparken är ganska rolig och lite roligare än den i Lloyds Park. Det blir så trist att alltid gå till samma park. Lewis hade skoj och vi lekte "it" eller "kull". Sedan cyklade han runt i parken lite innan vi gick till marknadsgatan och tog en fika vid ett cafe'. Det var varmt nog att kunna sitta ute. Lewis bestämde att mormor skulle vilja följa med dit. Det ska nog gå att ordna tänkte jag. Om sisådär tre veckor!
happy clapbaby somersault
Slutligen - tack för era kommentarer. Det är alltid lika roligt att se att någon läser och vill skriva en liten rad till mig

Photobucket

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor



Verkar ju ha vart en behaglig vecka,ser fram emot fikat på marknadsgatan.PUSSochKRAM

2010-10-31 @ 10:13:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0