Cambridge

Jaha, det har varit lite dåligt med uppdatering här på bloggen. Jag hade ju mitt möte i Cambridge i fredags...
...jag hade föreställt mig att den andra svenska tjejen Malin skulle vara en ung, snygg, kaxig kvinna med moderiktiga kläder. Såna typer får mig av någon underlig anledning att känna mig mindervärdig och osäker. Jag såg ändå fram emot dagen eftersom det var något annorlunda och lite av en utmaning.

Jag njöt av en timme och tio minuter på tåget. Bara att ha drygt en timme för mig själv - bara jag! Jag läste min bok, och tittade ut genom fönstret på de vackra, engelska små byarna som flög förbi.

När jag kom fram till Cambridge var det bara 10 minuters gångväg till kontoret. OCR sysslar med nationella prov i bland annat alla möjliga språk. Min kontakt - Jennifer - har hand om svenska, grekiska & ryska. Hon var med på mötet för att se till att vi följde reglerna. Malin är den erfarna svensktalande.

Jag får en positiv överaskning när Malin visar sig vara en dam i 70-årsåldern som är en mycket trevlig, varm och omtänksam svensk som bott i Bristol sedan 19års ålder. Hon har varit lärarinna i 40 år!
Dagen gick fort. Vi fick en jättegod lunch på rummet, och jobbade intensivt vidare till klockan fem. Vi hann med det mesta som vi skulle. Jag åkte hem på tåget och kände mig nöjd och tillfreds men mycket trött!

Kommentarer
Postat av: mamma



Min duktiga lilla tjej,skönt att höra att det gick bra.Puss!Krama Lewisplutten,hälsa Brian

2011-02-16 @ 18:48:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0