3års vaccinering...

Idag ska vi till vårdcentralen kl 9:40 för att Lewis ska få sin 3år och 4 månaders vaccination mot polio, kikhosta, difteri och stelkramp. Allt på en gång! Jag bävar inför detta besök. Igår på dagis pratade jag med Ishaqs mamma som är sjuksköterska, och hon sa att de får en spruta i vardera armen.

Jag har berättat för Lewis att vi ska till doktorn i dag, och han kommer ju inte ihåg några sprutor han fick som bebis så han tycker att det ska bli kul att gå dit. Photobucket

Han pratar om det med samma entusiasm som om han ska på kalas. Ishaq som är äldre har redan fått dom, och hans mamma sa att hon gett honom godis att sitta och mumsa på samtidigt. Det ska jag också köra med, för jag vill ju inte att Lewis ska bli rädd för att gå till BVC. Han gillar ju att gå dit!


Photobucket

Håll tummarna för oss...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0