Fråga Karin

just ja, jag fick klippa Lewis. Jag glömde ju att skriva det. Det var förra söndagen, så nu har han haft ojämnt klippt hår i lite över en vecka. Han ser lika gullig ut som vanligt, men nu slipper vi skriken och gråten när håret måste borstas. Hans afro blev mycket jobbigt att borsta och hålla snyggt.

Jobbet är ganska trist idag. Inte mycket att göra alls, det regnar, och jag är supertrött. Lewis vaknade 4:30 igår morse och jag har inte rikigt tagit igen mig efter den tidiga morgonen.

Det som livar upp på jobbet är att jag är som en livslevande problemspalt.

I förra veckan berättade en tjej på jobbet att hon är gravid i 7:e veckan. Hon är jätteorolig för hon fick missfall för 2 år sedan. Hon vill inte berätta för någon annan än mig och hennes kille att hon är gravid. Jag älskar bebisar, graviditet och allt som har med bebismagar att göra så nu kan jag ju inte låta bli att mysle åt henne varje gång jag ser henne.
Idag kom två av mina arbetskamrater och pratade om sina pojkvänner. De hade båda (!) gjort slut med sina respektive under helgen. En av dom har blivit tillsammans med sin kille igen, men är nu inte säker på om hon ska stanna med honom. Den andra tjejen ska sova hos sin mamma igen inatt för att tänka ytterligare på situationen.
Jag har inga bra råd att ge direkt, fast ofta vill ju människor bara prata av sig, och ha någon som lyssnar.  Jag lyssnar gärna. Speciellt när det inte finns så mycket arbete att sysselsätta sig med.

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor

Vad bra att du fick klippa Lewis,får väl jämna till det om det är för ojämt.Är du helt återställd nu,efter din vurpa?3 veckor kvar.....PUSS

2011-01-27 @ 11:25:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0