Höstlov och tandvärk

En veckas ledighet har helt plöstligt bara försvunnit, och i morgon är det jobb igen.

Pappa, Susanne & Adam kom hit på lördagen i början av lovet, och stannade tills onsdag morgon. Vi hann med ganska mycket och hann umgås. Det blev tomt när det åkte hem.
Vi var ute ganska mycket, och gick så att Lewis fick nog i dagar framöver. Efter att de åkt ville han inte gå ut på 3 dagar.
Jag fick tandvärk i en tand och gick till tandläkaren i onsdags. Hon drog ut tanden och det visade sig vara ett klokt beslut för jag hade tandböld.
I går (lördag) hade vi Archie, Rebecca & Murray på middag. Archie var Lewis bästa vän från dagis. De har flyttat till Battle, en stad nära kusten, söder om London. Det var supertrevligt att träffa dem igen. Jag glömde bort min utdragna tand, och åt som vanligt. Jag hade gjort bacon/pesto/creme fraiche fyllda vol-au-vents till förrätt, fläskfile' och klyftpotatis till huvudrätt och kladdkaka med vaniljglass och hallon till efterrätt. Allt smakade bra, och det blev ganska mycket vin till.
I morse hade jag värk i gommen och tandköttet. Kanske åt jag "vanlig mat" för tidigt. Hoppas jag inte fått nån infektion.
Kathryn och Manisha skulle ha kommit på "Sunday Lunch" idag, men jag fick ringa och säga att det inte gick. Jag orkade inte med huvudvärk, munvärk, matlagning och gäster...
...Lewis gick till Raphael och lekte i ett par timmar. Jag och Brian har tagit det väldigt lugnt.
Känns skönt att skriva blogg igen faktiskt.

I morgon har "min skola" studiedag. Lewis har vanlig skoldag.
Bäst att vi går och sussar snart.

Gonatt alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0