Mitt geni

Nu känns det verkligen som höst. Det regnar, blåser och är kallt. Lewis vill inte gå ut, och idag ville han inte ens åka till badhuset med Brian som de brukar på lördagar.
Han sitter på golvet och spelar Star Wars Lego på X-box. Star Wars och Lego är ju favoriterna, så det är inte konstigt att ett spel som kombinerar båda favoriterna blir ett helt fantastiskt tidsfördriv hos vår 5-åring.

Ibland har jag svårt att inse att han bara är 5 år. Jag tycker han är så duktig för att vara 5. Videospel kan han bättre än mig! Jag har ju faktiskt varit ganska duktig på sånt, men man tappar väl intresset ju äldre man blir.

I skolan går det jättebra för Lewis. Han skriver, läser och räknar bättre än förväntat. Han är mycket intresserad också, och sitter ofta själv i sitt rum och stavar högt ut ord som han skriver ner.
Man blir ju såå stolt.
Nu ska jag sluta skryta. Snart. Måste bara påpeka hur ooootroligt duktig han är på att teckna också. Han slutade att rita under en period, och jag blev lite besviken för jag trodde att hans intresse helt svalnat. Det hade det ju inte. Nu har han fått upp intresset och ritar flera teckningar varje kväll som han kommer in och ger mig och Brian. Var sin teckning åt gången får vi. Rätt ska vara rätt.
 

Idag ska jag träffa Annika. Vi ska åka till IKEA och glo lite, och käka köttbullar. Jag har inte träffat Annika på flera månader, så det blir nog mycket babbel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0