Dåsa-låten...

Halv fem var han uppe, vaken och pigg - vår älskling! Fasen, va glad jag var att få gå upp tidigt och leka med bilar och dansa... -NOT!
Lewis nya favorit när det kommer till danslåtar är förresten "Dåsa". Det tog ett tag innan jag fattade vilken låt han menade. Han blev frustrerad för att jag inte fattade, och jag blev frustrerad som inte kunde klura ihop. Menar han "Rosa"? Eller va tusan?
Sen kom nr 11 på hans favvis-cd och Lewis blev som tokig och hoppade runt i sitt rum vid sin lilla stereo. Det var "Den siste mohikanen" med Little Gerhard. Den börjar så här: "Då sa den tappre siste mohikanen..." Varav Lewis tror att den heter Dåsa. -Dåså, då vet vi det.

Han räknar till 6 nu på engelska. TIll fem på svenska. Helt otroligt klok liten kille. Det måste han tagit efter sin mor. Han är långt före sin far med svenskan också, och Brian frågar ständigt frågan "what did he just say?".
Igår kväll när jag skulle natta honom så skulle han som vanligt känna på mitt hår. "Mammas hår" sa han och lät lite underlig med fingret i munnen. "Men mammas hår är ju här" sa jag. Då hostade han och sa "ta bort". Då fattade jag. Han hade stoppat mitt hår i munnen och fått det i halsen. Usch. Inte kunde jag hitta det heller för att ta bort det.
Kanske han tänker sig för innan han stoppar mitt hår i munnen igen. Kanske. Kanske inte.

I helgen kommer Lewis kusin Philip ner från Birmingham. Det är Rhianas bror, Claudettes son. Han har bara träffat Lewis en gång förut. Jag tror att sist han var i London var typ 9 år sen. Han är familjens svarta får. Eller ja, han är den som alla pratar om ialla fall. Han är väl bara 24 tror jag. Han har två barn med två mammor. Pojken är 6 och flickan 7. Mammorna hatar varandra och båda vill ha tillbaka Philip. Philip är nu tillsammans med Brians kusins dotter! Det är dock inte incest för det är på Brians pappas sida, och Claudette har ju en annan pappa. Oj, va rörigt.
De bor ialla fall tillsammans, och Brians kusin är inte glad! Philip har ju setat i fängelse i två och ett halvt år. Hade jag glömt att nämna det? Oj. Ja, och nu får han visst inte träffa sina barn, för mammorna är ju bittra eftersom han bor ihop med en annan... Han är poppis bland tjejerna och det är väl inte så undra på. Han ser ju bra ut.

Philip med sina barn förra året



Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej hej! Ja det är en tragedi det som hänt! Även ni kände ju lille Victor! Usch vad hemskt...

Brukar vara inne och kika lite här genom Josses blogg faktiskt =)



Ni får ha det så bra!



MVH

Sandra

2009-04-24 @ 21:32:08
URL: http://readmeto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0