Intervjuer och tramset som ingår

Intervjun gick bra. Jag fick ingen bra känsla av stället och har definitift ingen stor önskan att arbeta där. Byggnaden såg ut som ett varulager, eller ett plåtskjul i stor omfattning. Det var ett större ställe än jag förväntat mig och de hade 40 anställda. På kontoret satt alla trångt och det såg rörigt ut.
Office Cubicles Smiley Pictures, Images and Photos
Jag intervjuades av kontorschefen Emma och en av hennes chefter som jag aldrig riktigt presenterades för så jag vet inte ens vad han heter. Det är ofta så i det här landet. De högsta cheferna är namnlösa. Allt man behöver veta är deras pampiga titlar och då ska man passa sig för att behandla de som vanliga människor. De måste ju vara något väldigt speciellt som har en så fin titel och får så hög lön.
Bah!
Ialla fall så var Emma trevlig. Hon berättade om jobbrollen som är ny. De har mycket nya kunder och behöver en extra person som tar emot beställningar osv. Mycket telefon.
Jag tyckte själv att jag svarade bra på allt. Kanske lite för bra. Det gränsade nog på att skryta...
...men sälja sig själv ska man ju? Vem gör det annars? Förutom mamma förstås ;o)
Om två veckor skulle de ha fattat beslut.

Jag ska på en mycket viktigare intervju nästa fredag! Då gäller det deltidsjobbet i Islington som jag VILL ha! 3 dagar i veckan och bara 15 timmar. Låter som ett skoj jobb med mycket frihet och initiativ från "min" sida.
Intervjun låter tuff - en halv timmes test till att börja med för att se hur jag klarar att prioritera under stressiga förhållanden. Sedan följer en intervju inför en panel med 3 personer, varav en är "The Managing Director". Kvinnan som ringde om intervjun lät trevlig, men blev mycket viktig på rösten när hon nämnde att "The Managing Director" skulle vara med. En till mycket speciell kille förstås.
big boss smiley Pictures, Images and Photos


I morse var jag och Lewis, Svetla, Marjo och Nicolaj på en ny öppen förskola. Eller den är ny för oss. Den var superbra, men vi var sena. Den började 9 och vi kom halv elva så vi missade nästan hela lektiden och kom lagom till samling och sånger. Lewis och Nicolaj var förstås mer intresserade av att leka med bilar och att vara ute i deras stora trädgård än att sitta och sjunga!
Nästa torsdag ska jag vara där kl 9.
Svetla och barnen åker till Bulgarien på måndag.
Det är 37 grader varmt där! Pust. Undrar hur varmt det är i turkiet?

Kommentarer
Postat av: kajsas mamma

bra gumman man ska tro på sig själv

2009-06-11 @ 20:45:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0