100-kronorsklänningen

Nu har jag spenderat mestadels av dagen med att klippa ut mönster, nåla mönster till tyg och klippt ut tygbitar! Pust. Jag bestämde mig för att fodra klänningen också, så det betyder dubbla antal bitar att nåla och klippa ut. Jag hatar detta stadie av klänningmakeriet.
När jag äntligen skulle börja sy så strular maskinen. Undertråden fastnar och det blir bara en härva tråd som sitter fast. Jag har nu googlat problemet och så vitt jag kan se, så kan det vara flera olika fel. Jag ska börja med att göra rent maskinen (har jag ju inte gjort sen jag fick den för snart 10 år sedan på min 30-årsdag), sedan ska jag byta nål (vilket jag heller aldrig gjort) och funkar inte detta, ska jag be min make att kolla på den när han kommer hem.
Sewing Pictures, Images and Photos
Det kan visst vara så att en billig trådrulle förstör också! Jag köpte ju en mycket billig tråd på marknaden.
Hela härligheten - tyg, foder (heter det så? Låter som hästmat), dragkedja och trådrulle gick på under 100-lappen nere på marknaden. Ska bli intressant att se resultatet...
sewing kit Pictures, Images and Photos
Nu måste jag snart sticka och hämta Lewis på dagis där han vart sedan 11 i morse. De hade en fotograf där idag. Sedan ska vi hämta Claudette & Rhiana hos farmor o farfar. De ska sova här inatt.
I morgon måste jag försöka städa lite innan mamma och bästis-kusinen Nina kommer på besök!
Ska bara tillägga att vi kanske måste flytta! Bövelen vad jobbigt att tänka på flyttlådor och kånkanden. För att inte tala om att hitta ett nytt hem! Priserna skrämmer livet ur mig.
Mer om det en annan gång. Jag måste sticka och hämta Lewis och de där andra gästerna från Birmingham...
Kram

Kommentarer
Postat av: Karin

jadu, nyttan av att ha en karl gor sig pamind i sadana situationer :)

hoppas det loser sig! kram

2010-04-08 @ 18:12:42
URL: http://sunnyview.wordpress.com
Postat av: Sune

Va, flytta? Det måste vi få höra mera om, ringer er någon kväll. Hoppas du får till det med symaskinen. Kramar från Sune

2010-04-10 @ 16:31:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0