Isländsk vulkanaska = ett helvete för utlandssvenskar!

I går började jag jobba igen efter mina underbara 2 veckors ledighet. Det var verkligen inte skoj att gå upp tidigt, väcka Lewis och göra sig i ordning igen. Han har inte blivit bättre på att bli klar på morgnarna och redo att lämna lägenheten. Snarare tvärtom. Han har dock blivit smartare och ändrat taktik. Nu får man höra hur han älskar en, och hur jag är hans "best friend". Visst ska han komma och ta på sig, jo då, snart. Han säger "2 minutes, mummy". Sedan går han och leker eller sätter sig i sitt tält. Det ska inte vara lätt att vara mamma, va? Det har väl ingen påstått.
Jobbet var som vanligt, men chefen var ovanligt trevlig. Hon sa att hon fortfarande inte kan garantera att jag får stanna. Hon vill att jag ska vara kvar, men om ingen av de avsagda sökt mitt jobb innan fredag 30:e april så är kontraktet mitt i ett år till. Håll tummarna alla läsare!


Klänningen är nästan klar. I lördags kom dragkedjefoten på posten, så jag ska sy när jag får chansen, och så tar jag förstås och lägger upp en bild här när den är klar.


I helgen var det sommarvärme och solsken så då blev det inte tid att sitta inne och sy! Jag, Brian och Lewis åkte till Finsbury Park i lördags och var där i fem timmar och bara njöt av att vintern äntligen är slut! Parken var full av andra som kände detsamma. På söndagen ville inte Brian ut, så jag och Lewis var i Lloyds Park hela dagen. Jag älskar solen! Den gör mig glad, positiv och ger mig ork och energi.

Idag skulle bästisen Tottan och hennes äldsta son Georg ha kommit hit, men vulkanhelvetet fortsätter ju att spy ut aska i atmosfären! Usch, jag blir så besviken och arg, men man kan ju inte vara arg på en vulkan. Jag blir smått panikslagen att jag inte kommer hem till sverige 23e juli på sommarlov som planerat. Tänk om det inte slutat tills dess? Fy, då får jag vara kvar i London över sommaren och INGEN kan komma och besöka oss heller! Då blir jag ledsen.

Jag kollade färjepriserna från Harwich till Danmark och de tar 6500kr för en enkelresa!!! Då ingår inga måltider. Bara en liten hytt och en plats för bilen! HUR kan det vara så dyrt? Jag fattar inte det. I början av 90-talet åkte vi ju alltid med DFDS-färjorna mellan sverige och england eftersom det var billigare än att flyga!

 



Kommentarer
Postat av: Mamma/Mormor

Härliga bilder från Finsbury,ser riktigt avslappnat ut.Roligt det där med charm-stilen på morgonen,smartisen.Synd om Tottan och Georg,hoppas de kan fixa en ny resa snart.Puss mina käraste....

2010-04-20 @ 19:12:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0