Smockad

Nej, inte smockad som Ingo!
Jag har börjat smocka med symaskinen. Det var ju inte alls så svårt som jag trodde. Det tar lite tid, men det går fortare ju mer träning man får. Jag började med en maxiklänning med bara ryggen smockad. Den blev jättefin, men tyvärr så passade den inte alls i fram. Den såg helskum ut! Synd.
Den andra gick bättre men får mig att se ut som ett tält. Ja, om ni känner igen tyget så stämmer det bra - det var ett påslakan som jag fått av Carina en gång i tiden. Har ni sovit över hos oss så har ni förmodligen sovit i min nya klänning...

Kommentarer
Postat av: Sune

Fin klänning, ser skön ut!

2010-07-10 @ 20:14:36
Postat av: Mamma/Mormor



Kajsi-gumman,jag förstår inte hur du hinner,den ena skapelsen efter den andra.Mycket gullig,(ditt hår ser tjusigt ut).Pussa lillprinsen.....

2010-07-10 @ 23:23:30
Postat av: Grandinar'n

Hej!!

Jag försöker hitta mönster till just maxiklänning med smockad byst, men utan resultat! Hur smockar man t.ex? :)



Du är väldigt duktig!! :)

2011-02-20 @ 18:24:00
URL: http://ceekaay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0