FILMHELG

Helgen utan Lewis är nästan slut. Brian är på väg till mina svärföräldrar för att hämta honom. Lesa ska vara där nu med honom och Kamron & Layla. Jag pratade med henne i går kväll och det hade gått jättebra. Jag har en känsla att han kommer att vara trött. De har vart uppe sent om kvällarna och sett film.
Här hemma har vi också sett en hel del film.
I går var vi på bio och såg Sherlock Holmes: A game of Shadows. Jag tyckte att den var jättebra, bättre än den första, och Jude Law spelar otroligt bra. Noomi Rapace gick inte heller av för hackor, men den som stal showen var Robert Downey Jr. Han var RIKTIGT bra.
Hemma har vi sett Friends With Benefits med Justin Timberlake och Mila Kunis. Den var bättre än jag väntat mig och det är ju alltid skoj att få en positiv överaskning. Se den gärna med din andra hälft!
Slutligen såg vi den amerikanska versionen av The Girl with the Dragon Tattoo idag. Jag älskade den svenska versionen, och kunde inte riktigt tänka mig att denna skulle vara bättre, men de har båda sina stunder.
Jag tyckte det var HELKNaSIGT att alla utan Daniel Craig snackade engelska med någon slags svensk brytning trots att de var amerikanska eller engelska skådespelare. Vafan? That doesn't make any sense. Om de nu alla ska vara svenska men det är en engelsk film kan de ju lika gärna lägga bort brytningen. Eller så får de alla lära sig svenska, och det kommer ju inte hända. Sedan hade de ändrat lite på slutet där Harriet bor i Australien, och kusinen ringer henne så var det plöstligt att Harriet har tagit kusinens identitet och bor i London. Det gillade jag inte. Man ska hålla sig till boken så mycket som det går tycker jag.

Kommentarer
Postat av: mammsen

Hallo,det var väl skönt att rå om varandra och gå på bio,och så blir det ju så roligt att träffa barnet,när han saknats ett par dagar.Vi (Nina,Anna o jag)ska se nya hamilton filmen med Micke Persbrandt på torsdag.Ha det så bra...Pussinuss

2012-01-30 @ 18:30:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0