Fryst Cheesecake

Ett av mina favoritrecept tänkte jag dela med mig här. Mest för att jag alltid får lov att googla det själv när jag ska göra Fryst cheesecake. Nu ska jag ha det på min blogg. Har ni inte provat, så föreslår jag att ni gör det nu.
Jag brukar få skyhöga komplimanger för denna.
Du behöver:
en form (med löstagbar kant eller en silikonform)
3 skålar
12-15 digestivkex
3 ägg
3 dl grädde
0.5 tsk vaniljsocker
2 dl. strösocker
200g philadelphiaost
Chokladsås eller bär till garnering

  1. Smörj en löstagbar form eller använd en silikonform. 
  2. Smula 12-15 st digestivekex fint i en mortel och bröa formen med dem. 
  3. Tag fram 3 skålar.
  • Skål 1: 3 äggvitor, Vispa till hårt skum. (Häll gulorna i 3).
  • Skål 2: 3 dl grädde och 0.5 tsk vaniljsocker. Vispa.
  • Skål 3: 3 äggulor och 2 dl socker. Vispa pösigt. Tillsätt 200 g philadelphiaost och vispa

    4. Rör ihop skål 1+2. Tillsätt skål 3 (denna bör vändas ner i fluffet, ej tvärtom).
    5. Frys i minst 4 h, men gärna över natten.
    6. Servera gärna med färska bär eller ringla lite chokladsås över. 

Tips: Om man gör skålarna i ordningen 1,2,3 behöver man inte diska av elvisparna mellan varje.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0