Då var det helg igen

Enligt far min så får jag räkna med att Lewis gråter när jag lämnar honom i en månad. Jag längtar verkligen till den dag då jag lämnar honom och han bara säger "hej då mamma", vänder sig om och springer till en kompis för att leka. I morse var han glad i bilen, grät inte när vi kom till dagis, såg jätteglad ut när han såg Christel - hon var sjuk i 2 dagar. Sedan när han förstod att jag skulle gå så började han att gråta. Högt och desperat. Fyfan, va det är svårt!
Jag VET att det blir bättre, och jag VET att jag tjatar om hur jobbigt det är, men det är verkligen hemskt.  

När jag slutar på kvällarna så tar det knappt 4 minuter att komma till dagis, och det är en sån underbar känsla att få en stor bamsekram av Lewis och han ser så nöjd ut när fröken berättar om vad han gjort, vad han ätit, hur länge han sov och vem han lekt med. De skriver ner allt på en lapp under dagen, så man kan titta på den och ta den med sig hem. Det gjorde vi både i går och i förrgår och en dag visade Lewis stolt pappa Brian som läste att Lewis ätit lasagne med grönsaker till lunch och en fruktsallad till efterrätt. Han hade lekt med modellera ute på gården och sovit mellan 13-14.
Igår tog han med lappen hem till farmor och farfar efter dagis. Han visade farmor, hon såg inte att läsa, så då hämtade Lewis hennes glasögon. Då kunde hon se att han ätit ugnsbakad tonfisk o pastaröra till lunch, han hade gjort en teckning med grönsaksstämpel, tagit hand om bebisarna och sovit i nästan två timmar.

Anledningen till att jag åkte till Eunice och Shirley efter att ha hämtat Lewis från dagis var för att jag hämtade Claudette och Rhiana. De sov över igår.

Idag skiner solen och det ska bli en riktig sommardag. Vi ska till Lloyds park senare. De har nåt Jazzband som ska spela i parken medan man kan sitta och njuta av medtagen picknick. Låter som något annorlunda och skoj att göra.

Rävarna på baksidan driver mig till vansinne! De är så högljudda och drar med sig all skit de hittar in på gården bakom lägenheterna! Usch.
I början tyckte jag att det var skitskoj med rävar att spana på när man gick upp mitt i natten, men nu skulle jag inte tveka att skjuta dom om jag hade en hagelbössa!

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Hej hjärtat,det verkar ju som Lewis trivs på dagiset i alla fall separationsångesten kommer ju att gå över.Snart kommer Bengt och hämtar oss vi ska dit och grilla,samt spela lite kubb.Solen skiner och det är jättevarmt.Tänker på Lewis varje dag,saknar er massor.Puss & kramar....

2009-08-08 @ 17:11:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0