Jazz afternooooon

Helgen var helmysig. Vi hade fint väder som sjutton, och på lördagen efter att Rhiana & Claudette åkt till Lesa i Borehamwood, så gick vi ner till Lloyds Park. Där anordnades Picnic in the Park med ett jazzband.
Vi är väl inte världens jazzfantaster, men det var hemskt bra bakgrundsmusik. Man behöver ju inte sitta och glo på bandet.

Söndagen var jättevarm. Vi städade och gick ut en kort sväng - jag och Lewis. Det var nästan för varmt för att vara ute. Jag orkade inte ens ta tåget till Hampstead Heath. Där finns ju ialla fall en barnpool att svalka Lewis i, men det verkade för jobbigt att resa dit. Vi tog det lugnt hemma istället, och så var vi ute på gården och fixade med Emmaljunga vagnen. Nu ser den jättefin och nästan ny ut. Jag ska försöka sälja den på Svenska Kyrkan eftersom den inte verkar sälja alls på E-bay.

Mitt liv på VT Education & Skills i Highams Park är fortfarande lugnt. Jag har varit i förrådet och inventerat pennor, papper och dyligt för att ha något att göra. Jag har lärt känna de flesta, men många är lediga också.
En dam har visst varit sjukskriven i 8 månader för att hennes bror dog. Undrar om hon kommer tillbaka? Hon måste ju fatta att folk pratat om henne bakom ryggen.
Vissa grejer är de helt avspända med, men andra - som internet och e-mails - är de stenhårda på. Man får inte skicka personliga e-mails och inte använda internet för privat bruk.

Nu ska jag väcka Lewis. Han ska på 2års check idag kl 10. Brian ska ta med honom dit.

Kommentarer
Postat av: Mormor/mamma

Hej mina pussgurkor,hoppas det gick bra på dagiset idag.Vi har varit en sväng till Västerås,handlat lite och så åt vi lunch där.Har ni fint väder fortfarande?Vi hörs Kramar

2009-08-12 @ 21:06:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0