Nu är det kört igen

Efter att ha fått penicillin och sedan tillfrisknat och lyckats hålla sig frisk i 8 dagar, så har Lewis blivit sjuk igen. Han vaknade från sin eftermiddagstupplur i måndags med feber och hosta - igen. På kvällen efter välling, så kräktes han upp hela saligheten i sängen på Brian.
Igår tog jag honom till läkaren, men hon sa att han bara hade en förkylning och att det inte var något att oroa sig för. Hmm, hade hon inte nämnt astma vid mitt förra besök, så hade jag inte vart så orolig denna gång.
Hon skrev ialla fall ut ett recept på hostmedicin till honom.
Efter läkarbesöket var vi ute nästan hela dagen. Lewis orkade inte leka, men satt i vagnen mest och tittade på Londons trafik och på alla som halkade runt på trottoarerna.

När ska de lära sig i detta land? De sa på väderrapporterna förra veckan att det skulle bli snö, och lik förbannat så har de inte saltat, grusat eller plogat! Det tog 4 timmar för Brian att köra hem i måndags kväll!
Vägarna är som iskanor och trottoarerna är nästan helt omöjliga att gå på. Vi har en hel massa gamla pensionärer på vår gata och de kan ju inte komma ut! Usch.

Nya grannar har vi fått. Jag hälsade på dom i går. Det är en familj från Mauritsius tror jag bestämt att de sa, fast de har bott på Irland innan de kom hit. De har två pojkar på 10 och 14 år som verkade väldigt artiga och trevliga. De är tysta också. Det gillar vi. Och de verkar inte laga illaluktande mat. Det gillar vi också.

Avslutar med Lewis kusiners nya skolfoton:


Kommentarer
Postat av: mamma/mormor

Kusinerna ser så vuxna ut,tycker nyss de var små.Huxflux så är väl Lewis lika stor.

2009-12-25 @ 10:02:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0