Sjukskriven hemma men jobbar som värst...

Fy bubblan vad det är jobbigt att vara hemmamamma! Jag hade faktiskt glömt bort det nu efter fyra månaders heltids arbete. Att vara heltidsmamma är det tuffaste jobbet - helt klart.
Ok, så Lewis är sjuk och har varit sedan i måndags och då är han ju mer mammig än någonsin. Jag får verkligen ingen tid för mig alls. Inte en endaste minut har jag lyckats sätta mig ner och skriva min blogg. Det är sant. När han sover har jag sovit. Det har blivit lite sporadisk sömn pg a hans hosta och feber.

Idag har vi vart hos doktorn och fick penicilin. Lewis har nån infektion och hon sa att han låter astmatisk! Hjälp! Han ska väl inte få astma?! Men nej, det är nog bara hostan sa hon sedan när hon såg oron i mitt ansikte.
Gud, va jag önskar att det fanns läkare som visste vad de talade om.

Vi var hos tandläkarn i går, hela familjen Redman. Jag fick först sitta i stolen och våndas. Jag såg jätteglad och avslappnad ut för Lewis skull. Han satt i Brians knä och tittade på. Jag måste tillbaka och laga tre hål! SURPRISE! Alltid samma visa.
Sedan tyckte tandläkaren att Lewis kunde sitta i mitt knä så att hon kunde se hans tänder. Han var jätteduktig och gapade så stort. Han fick mycket beröm, och hans tänder var jättefina. Hon kunde även konstatera att hans fyra sista baktänder håller på att komma fram. Det visste vi ju. Det har de hållit på med i ett halvår nu.
Brian hade som vanligt inga problem med tänderna alls. Avundsjuk? Jag? Ja, något.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0