En alla hjärtans dag present i parken...

Alla Hjärtans Dag i lördags var mest som alla andra lördagar. Jag och Lewis var i parken medan Brian gick till gymmet. Lewis lekte i lekparken och hade allmänt skoj. Sedan bajsade han, så det bar iväg till cafee't i parken som även har damrum med skötbord.
När jag lyfter honom ur vagnen märker jag att det är bajs på fÅrskinnspälsen...
...det är bajs på gallonbyxorna också! Åh fyfan, va äckligt!
Väl inne i toaletterna drar jag av hans Bamse jacka. Den är det också bajs på. Liksom långkallingarna och tröjan. Bajs långt upp på ryggen. Jag visste inte om jag skulle slänga ner honom i vagnen igen och gå snabbt hem och ta reda på skiten där. Men bestämde mig för att han kan ju inte sitta idetta bajskalas en minut till!
Fy och usch och helvete vad äckligt det är. Jag tror man som förälder går in på nån auto-pilot och bara tar hand om det som behövs ta hand om.

När vi kom hem kastade jag allt i tvättmaskin och råkade krympa Lewis fårskinnsfäll. Den kom ut ur maskinen och var en tredjedel i storlek mot innan...

På kvällen åt vi kyckling i dijon-sås (mammas recept) och ris. Sedan chokladglass och drack mousserande vin som Brian köpt. Mmmmums.

På söndagen kom Annika. Jag och hon åkte till IKEA och shoppade, åt köttbullar och umgicks. Sedan följde hon med hem och hälsade på Brian och Lewis. Lewis var inte alls blyg. Tog henne i handen och skulle visa henne ditt och datt.

Idag måndag har jag jobbat igen. Min handledare sa att mina intervjuer är så korta. Jaha, tänkte jag. Och?
Ja, de är så korta. Dina samtal varar under 4 minuter. Det är väl bra tänkte jag. Men de har visst anlitat nån svensk som ska lyssna på några av mina samtal. Tror väl att jag fuskar.
Fan va det stället är deprimerande.
Det är skollov, så Kamron och Layla var hos Eunice & Shirley. Lewis har lekt med dom och haft jätteskoj. Han ville inte åka hem när jag kom och hämtade honom. I morgon ska de få följa med oss hem när jag hämtar Lewis. Det blir skoj - lägenheten full av stoj och tjim i en natt...

På återseende

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0