Fredag den 13:e

Så fredagen skulle bringa oss olycka och otur. Jag hade helt glömt bort att det var fredag den 13:e för när jag inte jobbar så vet jag aldrig vilket datum det är.
Lewis var på ett strålande humör hela dagen! Jag tror att tänderna slutat göra ont eller klia eller vad dom nu gör för Lewis som vi alla känner honom var tillbaka!

Vi var ute ur huset 9:30, gick till posten och sedan till biblioteket. VI lämnade tillbaka böcker, lånade nya böcker, läste böcker, pratade med andra barn och så var vi med på en sångstund tills Lewis tröttnade. Då gick vi och tittade på fiskarna. Det tycker Lewis om, men han är lite rädd för dom också.

Vi tog tåget till Wood Street vilket bara är ett stopp. Vi hade kunnat gå, men Lewis älskar ju tåget. Vid Wood Street ligger Tumble in the Jungle - ett äventyrs/lekcenter. De har bland annat ett bollhav. Lewis ville inte leka. Han samlade bollar som en tokig, satt sedan och höll i bollarna och vakade över dom medan andra barn sprang runt omkring och förde oväsen och hade roligt.

Han somnade på väg hem, och jag gick i solen och njöt. Tog en kaffe i Selbourne Walk, handlade lite gott till lördagens Alla Hjärtans-middag och strosade.
Vi kom hem strax efter 2, och han var hur snäll och glad som helst. Lekte, läste de nya böckerna och lät mig laga mat i köket.

Jippi! Hoppas det inte kommer några nya tänder än på ett tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0