På jobbet

Nu sitter jag och väntar på att svenskarna ska komma tillbaka till sina jobb efter lunchen som alltid infaller mellan 12-13 i alla företag jag ringer till. Hur kommer det sig att alla har lunch samtidigt? Det är underligt tycker jag.
Igår ringde jag till Alvenius. Det var första gången jag ringt en firma som jag kände igen. Jag har ringt Eskilstuna förr men bara 2-3 ggr. Snubben på Alvenius var hygglig nog att göra intervjun. Han var inte särskilt imponerad av att jag kom från Eskilstuna utan ville helst fortsätta med frågorna. Inte mig emot. Jobba jobba jobba, så kan jag åka hem när jag är klar!

Jag har börjat se fram emot att åka till jobbet. Inte till själva arbetet. åh nej, det är fortfarande det tristaste i min lilla värld just nu. Men åkandet till jobbet! Jag har inte cyklat. Usch, det saknar jag inte, men när vädret blir bättre så.
Vart var jag? Just ja, jag älskar att sitta på tåg eller buss och läsa! Jag har börjat läsa Midvinterblod av Mons Kallentoft som jag fick av Sune & pappa i julklapp. Första boken jag läst sen jag låg på lasarettet och väntade på att föda!
Boken är mycket spännande och berättelsen om Malin Fors vid Linköpingspolisen är suverän. Undrar om det finns fler om henne?

Lewis pratar så mycket nu. Han svarade "inte än" igår när jag frågade om han hade bajsat färdigt! Han säger NEJ aldeles för ofta. Jag har bestämt mig för att säga JA oftare. Då kanske han också lär sig att man kan svara på ett positivt sätt.
Nu svarar han med ett nej fast han menar ja...


Kommentarer
Postat av: josse

Hahaha. Passa på och njut innan språket drar iväg aldeles. Snart kan du inte bestämma vad som ska komma ut från den lilla munnen. Påverka så länge du kan :D

2009-02-11 @ 18:04:11
URL: http://josiek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0